Foto: zoo-ostrava.cz
Ostravská zoologická zahrada téměř po dvaceti letech mění své logo i vizuální identitu. Ústředním motivem stále zůstává hroch, který je pro zoo charakteristický. Zároveň však logo odkazuje na skutečnost, že součástí zahrady je také botanický park. Novinářům to řekl ředitel zoo Jiří Novák. Za vytvoření loga a nového vizuálního stylu zahrada zaplatila 372.000 korun. Obměnit vše do nové vizuální podoby chce zoo postupně. Předpokládá, že celý proces by mohl trvat zhruba rok.
"Nové logo vychází z potřeby pokračovat ve vizuálu a logu s motivem hrocha a spojit ho s botanickým parkem. Nebyl to lehký úkol, neboť hroch není pro nás úplně nejkrásnější zvíře, ale věříme, že to rozhodnutí pokračovat s hrochem byl velmi dobrý krok. Věříme, že se nám podařilo propojit nejenom to zvíře, ale i tu přírodu," řekl David Hanousek z pražského Frank Atelieru, který pro zoo novou identitu zpracovával. Při vytváření barevných kombinací se tvůrci inspirovali barvou srsti zvířat i barvami přírody. "Úplně jednoduše lze říct, že logo je spojením lístečků přírody se stylizovaným tvarem hlavy hrocha," upřesnil Hanousek. Tvorba nové identity trvala zoo déle než rok, v závěrečné fázi právě i ve spolupráci s odbornou firmou, kde se na ní podílelo několik grafických designérů.
"Důvodem pro novou identitu byl jednak samotný fakt, že předchozí logo bylo 20 let staré, a už nám opravdu přišlo potřebné v tom něco udělat. Hlavně jsme vlastně opravdu neměli jednotící identitu, která by charakterizovala zoologickou zahradu. Pokud na materiálu nebo cedulce nebylo logo, nebylo zřejmé, že se jedná o materiál zoologické zahrady Ostrava. To jsme chtěli změnit. Chtěli jsme být rozpoznatelní, jednoduše identifikovatelní a spojitelní s nějakými barvami a nějakou identitou," vysvětlil důvod změny Novák.
Zoo od svého vzniku v roce 1951 až do roku 1970 neměla oficiální logo. První vytvořil Ludvík Kunc a jeho motivem byl rys. Zoo ho používala až do roku 2004. Rys je však motivem log zahrad poměrně často. V roce 2004 zoo proto začala využívat logo hrocha s akácií, které odkazovalo na propojení zoologie s botanikou, od roku 2007 měl své logo i botanický park, který je součástí zahrady. Autorem byl Zdeněk Berger. Hrocha, jehož chovu se zahrada dlouhá léta věnuje, chtěla zachovat i v novém logu.
"Máme rádi nějaké tradice a máme na co navazovat a máme taky možnost navazovat na naše předchůdce. Můj předchůdce Petr Čolas stál před 20 lety za výběrem hrocha, a myslím si, že ten výběr byl vynikající. Jednak je hroch výrazné a charismatické zvíře a hlavně historie chovu hrochů v ostravské zoo je opravdu tradiční. Myslím si, že do budoucna navíc naše péče a zájem o hrocha budou nutné vzhledem k jejich stavu ve volné přírodě," míní Novák. Nové logo mohou návštěvníci vidět například už ve vstupu do zoo nebo na novém parkovacím domě.
Ostravská zoo je druhou největší v zemi. Loni ji navštívilo přes 600.000 lidí, což byla rekordní návštěvnost. Velkou část jejích návštěvníků tvoří také turisté ze sousedního Polska.