Vysílací studio: 591 001 001
Dopravní linka: 800 100 291
PLACEBO - Every You Every Me
Playlist
PLACEBO
Every You Every Me
Právě vysílá:
Monika Dudová
Dopoledne

Tramvaj Ostrava - Karviná? Známe plánovanou trasu!

Tramvaj Ostrava - Karviná? Známe plánovanou trasu!
Datum: 13. 9. 2023
Autor: Vladan Hýl


Projekt tramvajové rychlodráhy z Ostravy do Karviné už nabírá konkrétnější obrysy! O jednom z nejnákladnějších krajských projektů se mluví už od roku 2016, až v posledních měsících ale plány začínají být konkrétnější.

Dokonce se objevila první mapa, kudy by tramvaje měly jezdit. „Trasa je vytipovaná, bude se dále upřesňovat, “ poznamenala mluvčí krajského úřadu Miroslava Chlebounová.

Jak z mapy vyplývá, dráha hodně využívá starých důlních železničních vleček. Začíná na ostravském Hranečníku, poté se otočí k zoologické zahradě a přes ostravskou část Heřmanice zamíří severovýchodním směrem k Rychvaldu. Tam následuje prudký pravý oblouk a přes Rychvald se dráha dostává k Orlové.

„Pak by tramvaje projely naším Starým náměstím a zamířily ke Karviné, “ řekla starostka Orlové Lenka Brzyszkowská. Následně koleje vedou přes karvinskou část Doly, kde stávalo staré město, a okolo známého šikmého kostela dorazí rychlodráha do Karviné.

Tam kopíruje třídu 17. listopadu a končí poblíž vodní nádrže nazývané Karvinské moře.

„S trasou souhlasíme, protože bychom tak mohli být v Ostravě za sedmnáct minut, což je krásné, “ podotkla starostka Orlové. K vyjetí první soupravy však zůstává velmi daleko. Plán má sice studii proveditelnosti, nejnáročnější přípravy ale teprve začnou.

„V současnosti se projekt nachází ve stavu přípravy podkladů a žádosti k podání aktualizace zásad územního rozvoje. Následuje proces změny těchto zásad a do konce roku se připraví podklady pro zpracování investičního záměru, “ předestřela další vývoj krajská mluvčí. Doplnila, že v příštím roce se předpokládá zpracování investičního záměru, přičemž následují další stupně projektové dokumentace.

Plány počítají s dvoukolejnou dráhou s osmdesátikilometrovou rychlostí mimo zástavbu. „Tramvaje by mohly jezdit v desetiminutových intervalech, “ řekl už dříve krajský náměstek Radek Podstawka.

Zdroj: msstavby.cz