Projekt tramvajové rychlodráhy z Ostravy do Karviné už nabírá konkrétnější obrysy! O jednom z nejnákladnějších krajských projektů se mluví už od roku 2016, až v posledních měsících ale plány začínají být konkrétnější.
Dokonce se objevila první mapa, kudy by tramvaje měly jezdit. „Trasa je vytipovaná, bude se dále upřesňovat, “ poznamenala mluvčí krajského úřadu Miroslava Chlebounová.
Jak z mapy vyplývá, dráha hodně využívá starých důlních železničních vleček. Začíná na ostravském Hranečníku, poté se otočí k zoologické zahradě a přes ostravskou část Heřmanice zamíří severovýchodním směrem k Rychvaldu. Tam následuje prudký pravý oblouk a přes Rychvald se dráha dostává k Orlové.
„Pak by tramvaje projely naším Starým náměstím a zamířily ke Karviné, “ řekla starostka Orlové Lenka Brzyszkowská. Následně koleje vedou přes karvinskou část Doly, kde stávalo staré město, a okolo známého šikmého kostela dorazí rychlodráha do Karviné.
Tam kopíruje třídu 17. listopadu a končí poblíž vodní nádrže nazývané Karvinské moře.
„S trasou souhlasíme, protože bychom tak mohli být v Ostravě za sedmnáct minut, což je krásné, “ podotkla starostka Orlové. K vyjetí první soupravy však zůstává velmi daleko. Plán má sice studii proveditelnosti, nejnáročnější přípravy ale teprve začnou.
„V současnosti se projekt nachází ve stavu přípravy podkladů a žádosti k podání aktualizace zásad územního rozvoje. Následuje proces změny těchto zásad a do konce roku se připraví podklady pro zpracování investičního záměru, “ předestřela další vývoj krajská mluvčí. Doplnila, že v příštím roce se předpokládá zpracování investičního záměru, přičemž následují další stupně projektové dokumentace.
Plány počítají s dvoukolejnou dráhou s osmdesátikilometrovou rychlostí mimo zástavbu. „Tramvaje by mohly jezdit v desetiminutových intervalech, “ řekl už dříve krajský náměstek Radek Podstawka.
Zdroj: msstavby.cz