Moravskoslezský kraj pokračuje v přípravě návratu tramvají na Karvinsko. Před pár dny vypsal veřejnou zakázku na zpracování dopravního modelu stavby. Vypracován bude pro plánovanou páteřní tramvajovou trasu z Ostravy do Karviné přes Rychvald a Orlovou, ve které se má později napojit odbočka na Havířov.
Součástí dokumentace k zakázce, kterou má k dispozici deník Zdopravy.cz, je mimo jiné také studie proveditelnosti tohoto tramvajového spojení. Odkrývají se tak podrobnosti projektu, který má zvýšit kvality dopravní infrastruktury v celé ostravsko-karvinské aglomeraci.
Z technické zprávy například vyplývá, že původně měla být trasa na území Ostravy vedena Heřmanicemi se zaústěním v Přívozu. Aktuálně se počítá s jejím zaústěním do dopravní cesty Dopravního podniku Ostrava v oblasti Hranečníku.
„Aktuálně je pro nás nejzásadnější tramvajové propojení Ostravy a Karviné, na které se nejvíce soustředíme. Do tohoto projektu následně plánujeme integrovat trať z Orlové do Havířova. Dále máme před dokončením studii tramvajového napojení Havířova na Ostravu. Tramvajové propojení Havířova s Orlovou a Ostravou je tedy na úplném začátku, zpracování těchto studií je řekněme nultou fází projektu, čeká nás tedy ještě hromada práce, abychom se dostali do stejné fáze, v jaké teď trať Ostrava – Karviná, “ sdělil náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu Radek Podstawka.
Zdroj: zdopravy.cz