Podchody opravených zastávek Dřevoprodej a Tylova v nejlidnatější ostravské části Jih ozdobí velkoplošné malby. Návrh děl vytvořili studenti Ostravské univerzity pod vedením pedagoga a umělce Jiřího Surůvky. Do projektu se zapojilo šest studentů, kteří své návrhy představili odborné pracovní skupině Streetart Ostrava. Novinářům to dnes sdělila mluvčí magistrátu Gabriela Pokorná.
"Pracovní skupina doporučila k realizaci dva návrhy, ten pro podchod u Dřevoprodeje je bezesporu více provokativní, avšak autentický, vypovídající jeden z příběhů Ostravy. Velkou roli zde hraje i jeho kompatibilita s architektonickým ztvárněním podchodu po rekonstrukci. Návrh pro podchod Tylova, který je sice zrekonstruovaný, avšak šedý a nezajímavý, pak má potenciál místo oživit barvami a příběhem v nich," uvedla náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová (dříve ANO).
V podchodu Tylova vznikne streetartové dílo, které navrhl Matěj Krajíček, který podle mluvčí svým typickým rukopisem zachytil Ostravu a ostravské dominanty. Návrh pro podchod Dřevoprodej vytvořila studentka Zuzana Černocká. "Studentka se zabývala rešeršemi ostravských pouličních výjevů, které spojila na jednom místě," uvedla Pokorná. Černocká sesbírala již existující nápisy v ostravských podchodech, které využila pro grafiku stěn.
"V následujících týdnech čeká oba autory dopracování návrhů dle připomínek. V průběhu května by pak vybraní autoři se svými spolužáky měli samotná díla uskutečňovat. Cestující se tak na nová umělecká díla z pera ostravských studentů mohou těšit nejpozději do začátku prázdnin. Předpokládané náklady na provedení obou streetartových děl jsou nyní 600.000 korun," uvedla Pokorná.
V Ostravě tak vznikne třetí projekt velkoplošné malby. První mural nazvaný Skok vytvořil v Nádražní ulici polský umělec Mariusz „M-City“ Waras. Loni velkoplošná malba přibyla na opěrné zdi nad fotbalovým stadionem Bazaly. Jejím autorem je Jan "Bogy" Lörincz, který se stal vítězem mezinárodní umělecké soutěže vyhlášené městem a krajem.
Rekonstrukce obou zastávek s podchody pod frekventovanými silnicemi stály více než 100 milionů korun. Po modernizaci jsou bezpečnější a bezbariérové.