Ostravský dopravní podnik zveřejnil, jak by měly fungovat tramvajové linky po přechodu na nový systém, tzv. Metro 2.0. První návrh se na jaře letošního roku setkal s řadou připomínek i s kritikou. Dopravní podnik teď proto přichází s novou upravenou verzí. A co z toho plyne pro cestující?
Nová verze reaguje na nejčastější připomínky veřejnosti a vychází vstříc požadavkům vedení jednotlivých městských obvodů. Zároveň přináší výhody původního konceptu změn, který představují tři páteřní linky č. 1, 2 a 8, které budou jezdit ve špičce v intervalu tři a pět minut a o víkendech každých deset minut.
Dalších devět linek bude na tyto páteřní navazovat. Systém linkového vedení pro Ostravu s novými úpravami je pracovně pojmenován jako „Ostravské metro 2.0“. O termínu spuštění bude brzy rozhodnuto, roli v tom bude hrát i plánovaná modernizace významného přestupního bodu na zastávce Karolina. Do té doby se může veřejnost s novým upraveným systémem řádně seznámit a otestovat ho v online vyhledávači, který nabízí konkrétní možnosti spojení. Tímto pomůžete doladit celý systém k co největší spokojenosti.
Dopravní podnik evidoval přes 450 podnětů k původnímu návrhu změny linkového vedení. Jak bylo slíbeno, všechny podněty byly pečlivě vyhodnoceny a projednány se zástupci vedení města Ostravy a městských obvodů. Je to vůbec poprvé, kdy byla otevřena diskuze nad takovýmto návrhem s cílem, aby se všichni v klidu a s potřebným předstihem důkladně seznámili. O záměru změny poprvé informovali Dopravní podnik Ostrava, Koordinátor ODIS a odbor dopravy MMO na jaře 2023.
Změny oproti původnímu návrhu
Linka 7 vrácena na trasu přes Horymírovu a Karpatskou
Linka 7 vrácena až do Výškovic
Přidána linka 11 ze Zábřehu přes Nádraží Vítkovice do Poruby (vozovna)
Zachovány vybrané spoje linky 17 z Dubiny do Poruby (Vřesinská)
Vybrané spoje páteřní linky 8 vedeny z/na Nádražní ulici
Zdroj: dpo.cz