Součástí výuky na základních školách by mělo být i lízání zmrzliny, doporučují britští vědci. Mezi další aktivity, které by na anglických školách rádi viděli, patří hnětení těsta, hrabání se v půdě či hraní si se stíny. Tyto činnosti prý dětem můžou pomoci lépe pochopit probíranou látku.
Například lízání zmrzliny patří podle expertů do školních osnov, protože dětem ukazuje důležité vědecké koncepty, jako je zahřívání, chlazení a působení teploty.
"Jedno z doporučení pro chemii zní, že do 11 let by všechny děti měly začít chápat, jak působí teplota a jak může zahřívání a ochlazování měnit věci," vysvětluje návrh Aylin Ozkanová z Královské chemické společnosti. "Jaká lepší rekvizita může učiteli pomoci to vysvětlit než zmrzlina? Takovéto zásadní zkušenosti podporují učení na osobní úrovni, a proto se domníváme, že by měly být součástí učebních osnov," doplnila.
Fyzikové si zase přejí, aby ve výuce dostaly prostor i světlo a hudba, a biologové by rádi viděli, že děti ve škole pěstují zeleninu a učí se o recyklaci. "Ne všechny děti mají přístup k zahradě nebo školním pozemkům a my chceme, aby děti poznávaly svět kolem sebe, a zároveň chceme podpořit učitele, aby zapojovali vědu do každodenních činností," uvedla Lauren McLeodová z Královské biologické společnosti.
Anglický úřad pro dohled nad školstvím Ofsted nedávno vyjádřil přesvědčení, že se přírodním vědám na základních školách věnuje příliš málo času a že hrozí jejich vytlačení z učebních osnov. Někteří žáci podle úřadu celé pololetí neměli žádný přírodovědecký předmět.