Město Opava spouští výběr nové vizuální identity. Do soutěže se mohou hlásit profesionální studia i samostatní designéři, přičemž vítězný návrh má Opavu reprezentovat od druhé poloviny roku 2026. Dvacet let používaný symbol s pávem a korunkou už podle radnice neodpovídá současným požadavkům na komunikaci města. Soutěž probíhá ve spolupráci s organizací Czechdesign, návrhy je nutné odevzdat do 15. prosince do 14 hodin.
Podle vedení města je cílem vytvořit vizuální styl, který bude srozumitelně vyjadřovat hodnoty a charakter Opavy – města propojujícího historii s moderním rozvojem. Soutěž je dvoufázová a neanonymní, pět vybraných účastníků získá skicovné, vítěz pak zakázku na kompletní grafický manuál a implementaci. O výsledku rozhodne odborná porota, která má vítěze oznámit na začátku června 2026.
Opava, tradiční centrum českého Slezska, leží na soutoku řek Opavy a Moravice poblíž polských hranic. Díky historickému statutu královského města a dlouhodobé kulturní roli je označována jako „bílá perla Slezska“. Dnes se profiluje zejména architekturou, kulturním životem, univerzitním prostředím a aktivní občanskou komunitou – právě tyto prvky má nová vizuální identita lépe a současně vystihnout.