.webp)
Zhruba 800 lidí v Česku žije s diagnózou nemoci ALS. Ta jim postupně bere vládu nad tělem, ale ne myšlení a emoce. Radují se a fandí stejně jako ostatní, jen to už nemohou dát najevo. Kampaň společnosti Fortuna Fandíme stejně proto pacientům propůjčuje hlas a připomíná, že jejich vášeň nejen pro sport zůstává.
Amyotrofická laterální skleróza je závažná neurodegenerativní nemoc, na kterou doposud neexistuje lék. Postupně pacientovi bere schopnost pohybu, řeči i dýchání, intelekt ale zůstává nedotčený. Každá běžná činnost se stává výzvou – nejen pro nemocného, ale i pro jeho rodinu. Průměrná délka dožití je mezi dvěma až pěti lety od stanovení diagnózy v závislosti na typu onemocnění a péči, které se pacientovi dostane.
Díky organizacím jako je ALSA však lidé na svou cestu nezůstávají sami. Poradenství, rehabilitace, půjčovna pomůcek nebo rekondiční pobyty pomáhají udržet kvalitu života a důstojnost i v nejtěžších chvílích. Cílem kampaně je proto nejen tématem oslovit sportovní veřejnost, ale především získat prostředky na nové prostory a nákup potřebných pomůcek.
Baník pomáhá lokálně
Náš klub chce sdílet radost se všemi fanoušky – i s těmi, kteří nemohou fandit aktivně. Pacienti s amyotrofickou laterální sklerózou (ALS) postupně přicházejí o pohyb i hlas, ale jejich nadšení a radost z vítězství zůstávají. Společnost Fortuna a spolek ALSA proto spustili kampaň, která umožňuje fanouškům je podpořit během zápasů.
ALSA je jedinou organizací v Česku poskytující různorodou pomoc pacientům s ALS. Náš tým s radostí pomůže vybrat prostředky na nové prostory, stejně jako na nákup speciálních komunikačních zařízení. Tato zařízení napojená na zrak jsou jedinou formou, jak mohou pacienti komunikovat s okolím.
„Fortuna je náš dlouholetý partner, se kterým jsme spolupracovali na nejednom projektu, a proto nás nápad propojení více klubů oslovil a s radostí ho podpoříme. Moc rádi se jako Baník zapojíme a věříme, že společně pomůžeme spolku ALSA, pacientům a jejich rodinám maximálním možným způsobem, “ říká Matěj Šturala, Marketing and PR director.
„Jsem rád, že díky kampani Fandíme stejně můžeme posunout naši podporu spolku ALSA na novou úroveň. K projektu se prakticky okamžitě připojili všichni naši partneři, kluby i jednotlivci, za což jim patří velký dík. Ještě větší poděkování ale náleží lidem v samotném spolku, kteří často nezištně odvádí skvělou a nenahraditelnou práci. Nové ALSA centrum, které dramaticky zvýší komfort a kvalitu služeb pro pacienty, je cílem, o který musíme usilovat, “ říká Milan Raška, marketingový ředitel Fortuny.
Baník si vždy uvědomoval celospolečenský přesah fotbalu a sílu své značky v regionu, díky které může být pro společnost pozitivním příkladem. CSR projekty patří k pilířům naší marketingové strategie, kdy se snažíme vytvářet nezapomenutelné a nevšední zážitky pro naše fanoušky. O tom svědčí například spolupráce se Sanitkou splněných snů, dále Bílá srdce, modrá krev, což byl projekt zaměřen na osoby se sluchovým postižením nebo aktivity pro mladé fanoušky jako je Baník ve školách, Sektor mladých chacharů a Výjezdy mladých chacharů.
Více informací o kampani a o tom, jak může pomoci každý z nás najdete na www.fandimestejne.cz.