Vysílací studio: 591 001 001
Dopravní linka: 800 100 291
DAVID GUETTA & SIA - Titanium
Playlist
DAVID GUETTA & SIA
Titanium
Právě vysílá:
Hitrádio Orion
Noc

Vyhrajte Toyotu C-HR hybrid s plnou nádrží na víkend

Máme pro Vás Toyotu hybrid s plnou nádrží na víkend. Poslouchejte i tento týden Dobré ráno s Kubou Ohnutkem a zažijte víkend za volantem Toyoty C-HR Hybrid. Stačí, když se dovoláte na výzvu jako 3. v pořadí a odpovíte správně na jednoduchou otázku.

V čase soutěže volejte naši studiovou linku 591 001 001.

Je to už 20 let, co byl na trh uveden první sériově vyráběný hybridní model, Toyota Prius. Za tu dobu jen Toyota prodala po celém světě více než 10 milionů vozů s hybridním pohonem. Kdysi okrajová technologie je nyní na vzestupu. Dieselové motory jsou mrtvé, benzinové díky downsizingu upadají. Současnost a nejbližší budoucnost tak bude bezesporu érou hybridů. Je to už 20 let, co byl na trh uveden první sériově vyráběný hybridní model, Toyota Prius. Za tu dobu jen Toyota prodala po celém světě více než 10 milionů vozů s hybridním pohonem. Kdysi okrajová technologie je nyní na vzestupu. Dieselové motory jsou mrtvé, benzinové díky downsizingu upadají. Současnost a nejbližší budoucnost tak bude bezesporu érou hybridů. 

Proč jsou tak populární

Hybridy už dávno nejsou auta budoucnosti. Jejich obliba u řidičů neustále stoupá, a důvodů je hned několik. Hybridy mají jednodušší motory s menším počtem mechanických součástek, které by se mohly porouchat. Proto jejich majitelé platí méně za prohlídky i servis vozů. Díky nízké spotřebě navíc ušetří i při návštěvách benzinky. V neposlední řadě je jízda s hybridním vozem velmi komfortní, a to nejen díky automatické převodovce, ale i celkové plynulosti a tichému chodu vozu. Což jsou vlastnosti nedocenitelné zejména při jízdě ve městě.

Když se řekne hybrid

Plně hybridní pohon od Toyoty se skládá ze spalovacího motoru spojeného s elektromotorem, který podporuje práci tradiční pohonné jednotky a zajišťuje vyšší výkon a nižší spotřebu. Elektromotor rekuperuje energii vznikající při brzdění a nadbytečnou energii získanou během jízdy při stále rychlosti ukládá do baterie hybridního pohonu pro pozdější použití. Hybridy se tak dobíjejí samy při brždění a není třeba je jakkoli dobíjet. Na cestách tak díky tomu nejste ničím vázáni. Oba druhy pohonu pracují ve vzájemné synergii, doplňují se a nabízejí lepší dynamiku a vyšší hospodárnost, než by mohly poskytovat při samostatném provozu.

Nabídka, aneb je z čeho vybírat

Aktuálně Toyota v Česku nabízí celkem sedm modelů s plně hybridním pohonem. Ať už jde o průkopníka v této oblasti Prius, či jeho provedení s karosérií MPV jako Prius +, nebo novou generaci plug-in hybridu Prius Plug-In. K nejžádanějším vozům pak tradičně patří modely Yaris i Auris. Právě větší ze jmenovaných nabízí hybrid také v karosérii kombi (Auris Hybrid Touring Sports). Tuto moderní technologii pohonu nabízí rovněž SUV model RAV4 i nový crossover Toyota C-HR.

Největším mýty o hybridech a jaká je pravda

  1. Baterie se opotřebuje a vybije. Baterie v hybridních vozech mají dlouhou životnost, což například u Toyoty potvrzuje i možnost prodloužení záruky až na 10 let. Baterie má vlastní chladicí systém, který zaručuje její životnost během celé doby používání vozu.
  2. Hybridy jsou drahé. Cena hybridních modelů se blíží autům s klasickým vznětovým motorem. Navíc následně u hybridního vozu ušetříte na provozních a servisních výdajích (za palivo i náhradní díly). Navíc hybridní vozy si drží vysokou hodnotu, což oceníte při následném prodeji ojetého auta.
  3. Hybridním modelům chybí dynamika. Jízda s hybridním vozem je úsporná i dynamická. Maximální točivý moment generovaný elektromotorem je k dispozici již od počátku, což eliminuje potřebu nadměrného vytáčení motoru.
  4. Náklady na opravu jsou vysoké. Náklady na běžné servisní prohlídky jsou naprosto shodné, či dokonce nižší než u auta s konvenčním pohonem. Navíc hybridní vůz nemá některé standardní díly, takže ty se logicky nemohou ani opotřebovat. Navíc Toyoty se tradičně drží na špici nejspolehlivějších vozů, což dokládá jejich kvalitu.

Hybridy v číslech

  • Celosvětově se prodalo už více než 10 milionů vozů Toyota s hybridním pohonem
  • Tyto hybridní Toyoty celosvětově ušetřily díky nízké spotřebě 29 mld. litrů benzínů
  • Do ovzduší se díky nim dostalo o 77 mil. tun emisí CO2 méně
  • Téměř 20 % v Česku prodávaných Toyot je hybridních, aktuálně u nás jezdí už přes 4 000 hybridních vozů Toyota
  • Aktuálně je v Česku k dostání 7 modelů Toyota s plně hybridním pohonem
  • Kombinovaná spotřeba paliva u modelu Yaris Hybrid je pouze 3,3 l/100 km