Sezona je tady! Prodej burčáku začne už o víkendu!
První hrozny na letošní burčák začali sklízet vinaři na Břeclavsku. Letos odstartovala sklizeň hroznů na burčák přibližně o deset dnů později než v předchozích letech. Miloslav Machuča, který se na prodej burčáku specializuje, sbíral ve vinohradu v Úvalech u Valtic na Břeclavsku odrůdu Irsai Oliver a vinařství Chateau Valtice - Vinné sklepy Valtice zase kromě Irsai Oliver i velmi ranou odrůdu Augustovskij.
Vinné sklepy Valtice počítají s prodejem prvního burčáku v pátek večer. Vinařství jej nabízí pouze ve vlastní Vinařské pohotovosti ve Valticích. Od tohoto víkendu bude k dispozici burčák každý víkend, poté se přejde na denní bázi. Zahájení hlavní části vinobraní se očekává v prvním či druhém týdnu v září, jak tomu bývá dlouhodobě.
Jako burčák se smí na českém trhu označovat pouze nápoj z českých hroznů. Pokud se vyrábí ze zahraničních, musí nést označení částečně zkvašený hroznový mošt. Podle zákona se smí první burčák prodávat od 1. srpna, tak časný prodej ale nebývá obvyklý, v minulých letech byl první burčák z raných odrůd k dispozici obvykle mezi 5. srpnem a 20. srpnem.
Souhlas s cookies přináší výhody plného využití vašeho webu
Soubory cookies nám pomáhají lépe porozumět vašim preferencím a přizpůsobit náš obsah vašim potřebám. Ale nebojte se, naše cookies jsou přátelské a bezpečné!
K jejich použití potřebujeme váš souhlas.
Co jsou cookies a proč je používáme
Cookies jsou malé datové soubory, které pomáhají webu správně fungovat a vám zpříjemňují jeho prohlížení. Stránky, které otevřete, ukládají cookies do vašeho prohlížeče a zapamatují si informace, které využijí při vaší příští návštěvě.
Vyberte úroveň cookies, kterou chcete povolit
Technické cookies
Nutné cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Analytické cookies nám řeknou, jaké stránky jsou nejnavštěvovanější, jak se lidé na web dostanou (například z výsledků vyhledávání, z odkazů na jiných stránkách apod.), na co klikají, jak dlouho zůstávají apod. Díky tomu víme, co funguje a co naopak máme zlepšit. Jinými slovy, když máte zapnuté analytické cookies, pomáháte nám web dál vylepšovat.